Dostępność globalnej sieci ułatwia i pozwala na działanie przedsiębiorstw różnej wielkości, wprowadzając ich działalność na zupełnie nowy poziom pracy z klientem. Handel elektroniczny stał się w pełni konkurencyjny dla sprzedaży stacjonarnej zarówno z perspektywy klienta, jak i przedsiębiorcy. Rozpoczęcie sprzedaży internetowej to całkiem prosty proces, który może okazać się problematyczny dopiero jakiś czas od startu, kiedy działalność trzeba utrzymać na rynku przy stosunkowo stabilnych przychodach, ciągłym rozwoju i poszerzającej się bazie klientów.

Jak sprzedawać w sieci

Skuteczny pomysł na rozwój i prowadzenie e-handlu wdraża się kilkoma ścieżkami. Sprzedaż możesz prowadzić poprzez:

  • portale zakupowe i aukcyjne, zarówno polskie, jak i zagraniczne, na których stworzysz swoje konto;
  • otwarcie własnego sklepu internetowego;
  • (pośrednio) media społecznościowe;
  • porównywarki cen.

E-commerce – od czego zacząć

Podobnie jak w przypadku rozpoczynania każdej innej działalności, warto przed rozpoczęciem takiego projektu opracować pewien plan i przygotować prognozę. Najłatwiej jest się w tej sytuacji posłużyć biznesplanem – pomoże Ci zobaczyć, czego potrzebujesz, co jest mocną i słabą stroną Twojego pomysłu, w jakim kierunku możesz próbować go rozwijać i z jakimi kosztami będzie się wiązać. Dodatkowo rozpisany kosztorys pozwoli także na realną ocenę założeń i będzie jasno sygnalizował czego i po jakim czasie możesz oczekiwać. Jego stała aktualizacja, także już w trakcie prowadzenia biznesu internetowego, skonfrontuje wyobrażenia z rzeczywistością, dzięki czemu przeanalizujesz, czy pomysł na biznes był akurat tym właściwym.

Zalety handlu elektronicznego

Zalety handlu elektronicznego skusiły już wielu na otwarcie własnej działalności w internecie – taka forma sprzedaży może być korzystna z wielu powodów:

  1. Przy utrzymaniu niższych kosztów działalności, możesz odnotować wzrost poziomu sprzedaży.
    Popyt na zakupy internetowe stale rośnie, co oznacza większą grupę potencjalnych klientów Twojej działalności oraz oszczędność względem kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa stacjonarnie.
  2. Oferta na start, dostosowywana do zainteresowań klientów.

Prowadząc e-handel nie masz ograniczenia magazynowego. Oznacza to, że możesz wystartować z nawet jednym produktem i stopniowo poszerzać swoją ofertę wraz z rosnącym zainteresowaniem lub konkretnymi oczekiwaniami klientów.

  1. Indywidualizacja produktu

Jest to zaleta również dla klientów, ponieważ mogą otrzymać produkty, które są niepowtarzalne. Tworząc zamówienia indywidualne, nawiązujesz lepszy kontakt z kupującymi, poznajesz grupę swoich odbiorców i możesz lepiej dopasować to, co robisz, do ich potrzeb.

  1. Nieograniczony zasięg Twojej działalności

Zależnie od obranej strategii marketingowej, zasięg Twojej działalności może być globalny lub zupełnie niszowy. Oba rozwiązania są dobre i mogą być tak samo owocne – najważniejsze to znaleźć właściwą grupę odbiorców.

Skomentuj