Marka Nutridome sprawdziła, jakie tematy związane z dbaniem o swój wygląd mocniej interesują Polaków. Jakie trendy były widoczne w ostatnim półroczu? Których influencerów z branży beauty najchętniej śledzimy? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w opublikowanym raporcie.

Czego Polacy szukają w internecie, chcąc zadbać o urodę?

W ostatnich miesiącach na znaczeniu zyskały oleje do twarzy, maseczki i kremy z filtrem. W centrum zainteresowania znalazł się również temat golenia i rolowania twarzy. Z kolei dbanie o ciało przejawiało się częstszymi pytaniami o peelingi, masaże i opalanie – aż dziewięciokrotny skok popularności zanotowały samoopalacze w piance. W przypadku włosów bardziej niż stylizacja interesowała Polaków świadoma, codzienna pielęgnacja, np. mycie metodą OMO.

Dbanie o urodę to też oczywiście make-up – w pierwszej połowie roku znacznie wzrosła liczba zapytań o makijaż francuski i makijaż lat 80. Otwieramy się także na nowe trendy, jeśli chodzi o stylizację paznokci. Popularne ostatnio hasła to np. „czarny french”, „paznokcie baby boomer kolorowe” oraz te związane z samodzielnym robieniem lub ściąganiem hybryd.

Widoczne jest też większe zainteresowanie męską pielęgnacją. Panowie częściej wpisywali w wyszukiwarkę hasło „jak zapuścić brodę” i szukali produktów do pielęgnacji zarostu. Chętniej czytali także o kremach do twarzy i kremach do depilacji.

Wyszukiwania w Google a sprzedaż kosmetyków

Jak się okazuje, googlowane przez internautów frazy w wielu przypadkach przekładają się na sprzedaż produktów z danej kategorii. Potwierdza to Magdalena Podgórska, nutrikonsultantka i ekspertka Nutridome:

Zauważalne w internecie trendy dotyczące pielęgnacji ciała znajdują też odzwierciedlenie w preferencjach zakupowych klientów Nutridome. Świadczy o tym większe zainteresowanie grupami produktów, wspomnianymi w raporcie. Przykładowo ostatnio Polacy znacznie częściej wrzucali do koszyka nasze pianki samoopalające, zwłaszcza w maju i czerwcu. Oczywiście jest to produkt sezonowy, dlatego przed wakacjami zawsze obserwujemy wzrost sprzedaży, ale nie ma wątpliwości, że w tym roku pragnienie posiadania zdrowej opalenizny przybrało na sile.

Influencerzy beauty, czyli gdzie szukamy inspiracji?

Setki tysięcy, a nawet miliony Polaków śledzą influencerów z branży beauty, którzy publikują swoje tutoriale, testy i lookbooki. Jak mówi raport przywołany w analizie Nutridome, obecnie największą popularnością cieszy się aktywność Oli Nowak, Marcysi Ryskali i Agnieszki Grzelak. Coraz ważniejszym medium staje się TikTok, gdzie króluje Maria Jeleniewska, śledzona przez 13 milionów osób. Dłuższe filmy na temat makijażu i pielęgnacji można znaleźć w serwisie YouTube – tam podium należy do kanałów Weroniki Sowy (Wersow), Agnieszki Grzelak oraz Ewy Grzelakowskiej-Kostoglu (Red Lipstick Monster).

Najpopularniejsze hashtagi

Jeśli mowa o urodzie w sieci, nie można pominąć hashtagów, które pozwalają użytkownikom mediów społecznościowych dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nawet gdy nie mają wielu followersów. Okazuje się, że aż w 14 z 20 największych polskich miast #makeup znajduje się wśród 30 najczęściej używanych oznaczeń na Instagramie. Inne związane z urodą hashtagi również plasują się w czołówce pod względem popularności w wielu miejscowościach. Należą do nich m.in. #beauty, #beautiful i #style.

Skomentuj