W biznesie znaczenie ma każdy szczegół. Wysyłając list ważne jest nie tylko to, by dotarł na miejsce na czas, ale także jego wygląd. Estetycznie wyglądająca koperta to wizytówka firmy. Świadczy ona o jej profesjonalizmie. Czym więc kierować się wybierając kopertę biurową? Podpowiadamy.

Koperty biurowe – na co zwrócić uwagę?

Najczęściej wybieranymi kopertami są te mieszczące w sobie kartkę A4. Wybierając kopertę warto zadbać, by miała ona na tyle sztywną strukturę, by wysyłane dokumenty dotarły w nienaruszonym stanie. Kluczowe jest więc dobranie jej uwzględniając gabaryty przesyłki. Koperty biurowe mają często rozmiary C6, jednak warto zainwestować w większą, by nie musieć składać wysyłanych dokumentów na kilka części.

Istnieje wiele rodzajów kopert, które zmieszczą dokumenty o rozmiarze A4. Najpowszechniejszym typem jest model DL, który posiada wymiary 220 × 110 mm. Wymaga on złożenia papieru na trzy równe części. To właśnie ten rodzaj koperty trafia zazwyczaj do naszej skrzynki. Najczęściej wykorzystywany jest on przez firmy i urzędy, które przesyłają klientom swoje oferty lub informacje o zmianach w dotychczasowej działalności.

Koperty biurowe – czym się kierować przy wyborze?

Przed zakupem koperty warto dowiedzieć się czegoś o jej rozmiarach. Oznaczane są one za pomocą litery „C”. Jest to standaryzowana, międzynarodowa klasyfikacja. Cyfry przypisane do litery informują o rozmiarze koperty w ten sposób, że dane oznaczenie stanowi połowę rozmiaru poprzedniej. Takim sposobem rozmiar C3 jest połowę mniejszy od C2. Warto zwrócić uwagę na to, że rozmiary odpowiadają arkuszom papieru, czyli np. rozmiar C4 mieści papier A4.

Na rynku istnieje wiele rodzajów kopert, które można dostosować do potrzeb firmy. W sprzedaży dostępne są np. koperty z okienkiem, które pozwalają na pokazanie fragmentu listu. Ten typ wykorzystywany jest często przez urzędy. Koperty mogą różnić się między sobą także rodzajem papieru. Te i inne modele oferuje Sklep Sigma-Max. Zachęcamy do odwiedzenia jego strony internetowej.

Skomentuj